ارتودنسی ، درمانی برای ثروتمندان؟

امروزه، اپلاینس‌های ارتودنسی می‌توانند از  مواد مختلفی مانند فلز، پلاستیک و حتی سرامیک ساخته شوند. اما در آغاز دهه‌ی 1900 میلادی، از طلا به دلیل نرم بودن و قابلیت شکل‌پذیری آن برای ارتودنسی استفاده می‌شد.

ارتودنسی

انعطاف‌پذیری طلا این امکان را می‌داد که کشیده شده و تنظیم شود.  در نوبت‌های درمانی نیز، پزشک این اپلاینس‌ها را تغییر شکل می‌داد و درنتیجه، درمان طولانی و مراجعه به پزشک مکرر بود. به همین خاطر، ارتودنسی درمانی مخصوص افراد ثروتمند به شمار می‌رفت.

ارتودنسی

در قرن بیستم، استفاده از آلیاژهای ارزان‌تر، محکم‌تر و با انعطاف‌پذیری بالاتر، این درمان را در اختیار تمامی افراد جامعه گذاشت. با این وجود، اگر همچنان هزینه‌های درمانی ارتودنسی برای شما سرسام‌آور است، مطالعه‌ی شش روش برای کاهش هزینه‌های ارتودنسی می‌تواند به شما کمک کند.

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟