ارتودنسی ثابت: نگهداری و مشکلات مرتبط

درد در ارتودنسی ثابت:

درد ارتودنسی

میزان درد ارتودنسی در افراد مختلف بسیار متنوع است، به طوری که در بعضی افراد بسیار زیاد و در بعضی افراد نیز هیچ دردی احساس نمی شود. بیش‌ترین میزان درد، مربوط به جلسه‌ی اول درمان است و در مراجعات بعدی؛ با فعال‌سازی اپلاینس‌ها در طی چند روز اول درد وجود خواهد داشت.

نحوه‌ی کنترل درد:

مسکّن در درمان ارتودنسی

استفاده از داروهای مسکن مانند ژلوفن یا استامینوفن، به صورت مقطعی و قبل از شروع درد بسیار کمک کننده است ولی از مصرف طولانی مدت این داروها اجتناب نمایید. جویدن آدامس نیز بعد از فعال‌سازی اپلاینس‌های ارتودنسی و قبل از شروع درد در کاهش درد کمک کننده است.

تیزی براکت ها و سیم:

موم براکت‌های ارتودنسی

در صورت احساس تیزی می توانید از موم یا هر ماده‌ی دیگری جهت پوشاندن تیزی براکت‌های ارتودنسی به ویژه شب‌ها و قبل از خواب استفاده کنید.

مراقبت از براکت‌ها:

مراقبت از براکت‌های ارتودنسی

ته دیگ، میوه‌های هسته‌دار، نان سفت، آجیل، گوشت سفت مانند استیک و … می‌توانند باعث شکستگی اپلاینس‌های ارتودنسی موجود در دهان شما شود. این امر باعث طولانی‌تر شدن دوره درمان و افزایش هزینه ارتودنسی می شود.

بهداشت:

ارتودنسی و مسواک

در افرادی که تحت درمان ارتودنسی هستند، مسواک زدن دقیق دندان‌ها نسبت افراد دیگر از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. علاوه بر روش، مدت زمان مسواک زدن نیز بسیار مهم است. مسواک زدن هر روز و در 3 نوبت، هر نوبت به میزان 15 الی 20 دقیقه ضروری است. ترتیب مراحل به شکل 1- مسواک معمولی 2- مسواک بین دندانی است. نحوه‌ی صحیح مسواک زدن و انتخاب مسواک صحیح برای حفظ بهداشت دندان‌ها در اینجا آموزش داده شده است.

نخ دندان

نخ دندان ارتودنسی

استقاده از نخ دندان بسیار مهم است و جهت تمیز کردن اطراف براکت‌های ارتودنسی و بین دندان‌ها استفاده می‌شود.

دهانشویه

دهانشویه دارای فلوراید، هفته‌ای دو بار استفاده شود، زمان استفاده‌ی درست قبل از خواب است و پس از استفاده از آن، دهان شسته نمی‌شود.

همکاری مراجعان از جمله رعایت بهداشت دهان، حضور منظم در جلسات درمان و مراقبت از اپلاینس‌های ارتودنسی عاملی بسیار تعیین کننده در رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و میزان موفقیت درمان است.

کادر درمانی مرکز، در تمامی موارد مشاور و راهنمایی ارزشمند برای شما مراجعین محترم در تبریز هستند.

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

از نقشه زیر در google map بهترین مسیر جهت رسیدن به مطب ما را ببینید.