رابطه ارتودنسی با جراحی فک(ارتوسرجری)

ارتودنسی پیش از جراحی فک به منظور قرار گرفتن دندان ها در موقعیت جدید انجام می گیرد، در صورتی که دندان ها نامتناسب باشند، جراح فک و صورت نمی تواند جراحی فکین را انجام دهد.پس می توان نتیجه گرفت پیش نیاز جراحی فک ، ارتودنسی می باشد.بعد از جراحی فک ، اورتودنسی به منظور هماهنگی بیشتر فکین جراحی شده و اصلاح هرگونه چرخش دندان ها و نظم بیشتر آن ها انجام می شود.

-مراحل ارتوسرجری
همانطور که گفته شد برای انجام ارتدنسی و جراحی فک به طور همزمان ابتدا باید دندان های بیمار با ارتودنسی مرتب شود و این مدت حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه می باشد ، پس از مرتب شدن دندان ها توسط بهترین متخصص ارتودنسی ، جراح فک اقدام به جراحی فکین می کنند تا دندان ها به درستی بر روی یکدیگر فیکس شوند.
به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید در حین انجام جراحی فک، دستگاه ارتودنسی نیز در دهان وجود دارند تا دندان ها نامنظم نشوند.
پس از اتمام دوره نقاهت جراحی فک ،متخصص ارتودنسی در تبریز برای تثبیت وضعیت دندان ها کار را با دستگاه ارتودنسی  به مدت 6 الی 12 ماه ادامه می دهد تا دندان ها نظم بیشتری پیدا کنند.



-بهترین سن انجام جراحی فک:
طبق گفته های متخصص ارتودنسی و جراح فک ، بهترین زمان انجام جراحی فک ، پس از سن 18 سالگی زمانی که رشد فکین کامل شده و متوقف می گردد ، می باشد ؛ اما در حالت کلی درمان با ارتوسرجری ، در سنین بین 18 الی 45 سالگی انجام می پذیرد.
-آیا جراحی فک بدون ارتودنسی امکان پذیر است؟
در برخی مواقع جراح فک و صورت با اصرار بیمار به منظور کاهش مدت زمان درمان و هزینه درمانی اقدام به جراحی فک بدون ارتودنسی می کند، اما هر جراح فک و صورت به این امر معترف است که نتیجه صحیح درمان زمانی ایجاد می شود که جراحی فک همزمان با ارتودنسی انجام شود.


کادر درمانی مرکز، در تمامی موارد مشاور و راهنمایی ارزشمند برای شما مراجعین محترم در تبریز هستند.


رای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.


از نقشه زیر در گوگل مپ بهترین مسیر جهت رسیدن به مطب ما را ببینید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟