هزینه ارتودنسی دندان در سال 1400 چقدر است؟

اگر این سوال برای شما مطرح است، تنها نیستید! میزان هزینه متداول‌ترین سوال افرادی است که به دنبال رسیدن به لبخندی زیبا و دندان‌های مرتب و منظم هستند. باید به خاطر داشته باشید که یک لبخند زیبا قابل قیمت‌گذاری نیست و نتایج داشتن دندان‌های مرتب و منظم، فراتر از زیبایی بوده و روی سلامت جسمی و روانی شما تاثیر بی‌نظیری دارد. در این مقاله، هزینه درمان ارتودنسی و عوامل موثر بر آن را مرور می‌کنیم.

چه عواملی روی هزینه ارتودنسی موثر هستند؟

شرایط و نحوه‌ی درمان افراد مختلف با یکدیگر یکسان نیست. به همین دلیل، تخمین دقیق هزینه شما نیازمند معاینه و بررسی توسط ارتودنتیست متخصص دارد. این معاینه زمان چندانی نمی‌گیرد و می‌توانید با مراجعه به مطب متخصص ارتودنتیست مجرب، معاینه شده و قیمت دقیق ارتودنسی خود را مشخص کنید. پس از این معاینه، پزشک متخصص بسته به مشکلات دندان‌ها و هدف شما از انجام درمان، زمان و قیمت و بهترین درمان مناسب شما را مشخص می‌کند. به صورت کلی، روش درمانی، زمان ارتودنسی و سن شما روی هزینه‌ی درمان موثر است.

هزینه‌های ارتودنسی را می‌توان با استفاده از روش‌هایی کاهش داد. برای کاهش هزینه ارتودنسی می‌تواند روش‌های زیر را انجام دهید

از چند متخصص ارتودنتیست نظر بخواهید

اگر در مورد هزینه‌ اعلام شده از طرف پزشک متخصص خود شک دارید، نظر دیگر متخصصان این امر را جویا شوید. درمان ارتودنسی انواع مختلفی دارد و درمان‌های پیشنهادی از طرف دندانپزشک‌های متخصص ارتودنسی ممکن است متفاوت باشد و تفاوت در مراحل درمان روی هزینه‌ درمان موثر است. ارتودنسی ثابت، متحرک، سرامیکی، نامرئی، و روش‌های دیگر درمانی هرکدام شرایط و هزینه خاص خود را دارند. ممکن است فقط نیاز به ارتودنسی یک فک داشته باشید و حتی ممکن است در کنار ارتودنسی، برای زیبایی بیش‌تر دندان‌ها، کامپوزیت و لمینیت دندان نیز پیشنهاد شود.

ارتودنتیست تبریز
قبل از شروع درمان با ارتودنتیست خود مشورت کنید

از بیمه‌های درمانی برای پوشش هزینه استفاده کنید

بعضی از شرکت‌های بیمه، هزینه درمان ارتودنسی را پوشش می‌دهند. شرایط این موضوع متفاوت است. ممکن است تعدادی از این شرکت‌ها، ارتودنسی برای سنین پایین‌تر را در لیست پوشش خود داشته باشند. لیست خدمات بیمه‌های مختلف را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از پزشک خود در مورد شرکت‌های بیمه‌ای که با آن‌ها همکاری می‌کنند مشورت بگیرید.

از براکت‌ ها و پلاک ارتودنسی خود مراقبت کنید

اگر طول درمان ارتودنسی خود را کاهش دهید، هزینه آن نیز کاهش پیدا می‌کند. اگرچه روند حرکت کردن دندان‌ها به جای صحیح خود زمان‌بر است، اما با پیروی دقیق از توصیه‌های ارتودنتیست خود می‌توانید سرعت روند درمان را افزایش دهید. حفظ بهداشت صحیح دندانی، مسواک زدن صحیح و استفاده از نخ دندان، استفاده منظم از باندهای الاستیکی، عدم مصرف غذاهای سفت که ممکن است باعث شکستن و  آسیب دیدن براکت‌ها شوند همگی در کاهش هزینه ارتودنسی موثر هستند.

پرداخت اقساطی هزینه ارتودنسی

بعضی از پزشکان، امکان پرداخت اقساطی برای درمان ارتودنسی را فراهم می‌کنند. به عنوان مثال، در مطب ارتودنسی دکتر شرقی، قابلیت قسط‌بندی هزینه ارتودنسی فراهم است. می‌توانید بسته به بودجه خود، با پزشک مشورت کرده و انواع شرایط پرداخت اقساطی ارتودنسی را جویا شوید. همچنین ممکن است در صورت پرداخت نقدی، تخفیف مناسبی برای شما در نظر گرفته شود.

ارتودنسی اقساطی
هزینه های درمان ارتودنسی معمولا به صورت اقساطی پرداخت می‌شوند

درمان در سنین پایین‌تر

ارتودنسی دندان در سنین پایین‌تر با سرعت بیشتری انجام شده و دندان‌ها سریع‌تر حرکت می‌کنند. اگر دندان‌های شما نامنظم هستند و قصد زیباتر کردن لبخند خود را دارید، زمان را از دست ندهید و سریعا برای معاینه دندانپزشکی اقدام کنید. اگرچه ارتودنسی برای بزرگسالان نیز امکان‌پذیر است، اما با افزایش سن، درمان سخت‌تر شده و هزینه آن بالاتر می‌روند.

برای مشاهده قیمت ارتودنسی دندان به صورت آپدیت شده، صفحه اول سایت را ببینید! عکس و فیلم ارتودنسی دیگر مراجعان که برای درمان ارتودنسی در تبریز به دکتر شرقی مراجعه کرده‌اند را نیز می‌توانید از صفحه درمان مراجعان ببینید. برای اطلاع سریع از محدوده هزینه درمان مخصوص دندان های شما، می‌توانید از اینستاگرام دکتر شرقی مستقیما تماس بگیرید یا به مطب مراجعه کنید

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟