بهترین دندانپزشک: ارتودنسی متحرک یک روش مدرن ارتودنسی

ارتودنسی متحرک

از آن جایی که پاسخ مشکلات ارتودنسی به درمان، مشابه همدیگر نیست و مسائل رشدی و همکاری بیمار در چگونگی درمان موثر است، مدت زمان درمان برای ارتودنسی متحرک کاملاً متغیر و بسته به نوع درمان متفاوت است، لذا مدت زمان درمان به صورت تقریبی پیش‌بینی می‌شود.

پلاک‌های ارتودنسی متحرک که برای هر بیمار تجویز می‌شوند، با صرف زمان و دقت زیاد ساخته شده‌اند و تمام آن‌ها قبل از تحویل به بیمار از نظر استحکام و کیفیت بررسی می‌شوند. این براکت‌ها تنها در صورت استفاده‌ی نامناسب می‌شکنند، لذا نیازمند مراقبت صحیح هستند. در صورت شکستن یا گم‌کردن پلاک، هزینه‌ی تعمیر یا تعویض آن به عهده‌ی بیمار است.

نکات مهم در درمان با ارتودنسی متحرک

رعایت بهداشت دهان در طی درمان ارتودنسی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و عدم رعایت آن باعث آسیب رسیدن به دندان‌ها، ایجاد پوسیدگی و بیماری‌های لثه می‌گردد. لذا، والدین می‌بایست بر این امر نظارت کامل داشته باشند. درصورتی که پس از دو جلسه اخطار نسبت به عدم رعایت بهداشت دهان، بیمار قصوری در این زمینه انجام دهد، درمان متوقف می‌گردد و مسئولیتی متوجه کلینیک تخصصی درمان ارتودنسی نخواهد بود.

ارتودنسی متحرک

حفظ تداوم درمان از نکات کلیدی در موفقیت درمان است و لذا در صورتی که بیمار دو جلسه بدون هماهنگی با کلینیک تخصصی ارتودنسی در زمان درمان حاضر نشود، درمان قطع و هیچ مسئولیتی متوجه کلینیک تخصصی ارتودنسی نخواهد بود.

هزینه ارتودنسی شما شامل کل دوره‌ی درمانی فعال با پلاک متحرک خواهد بود. اگر بعد از این زمان نیاز به ادامه‌ی دوره‌ی نگه دارنده و یا اقدامات درمانی اضافه باشد، هزینه‌ی مجددی در بر خواهد داشت.

دوره‌ی ریتنشن

دوره نگهداری (ریتنشن ) اهمیت به سزایی در تثبیت نتایج درمانی به دست آمده دارد. لذا چنانچه به دلیل عدم رعایت نکات گوشزد شده و یا عدم همکاری بیمار در استفاده از پلاک‌های نگهدارنده ارتودنسی و یا رشد بعدی بیمار، مقداری برگشت نتایج درمان وجود داشته باشد که نیازمند اقدامات درمانی بعدی باشد، هزینه‌ی مجزایی در بر خواهد داشت.

ارتودنسی متحرک

در صورتی که عدم همکاری بیمار منجر به تغییر طرح درمان وی می گردد ، هزینه ارتودنسی مجدد به صورت جداگانه دریافت می‌گردد .

تمامی هزینه‌های درمان باید به نحوی که بین کلینیک تخصصی درمان ارتودنسی و شما توافق شده، پرداخت گردد، مسئولیت عدم تداوم درمان به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ها به عهده بیمار است.

کادر درمانی مرکز، در تمامی موارد مشاور و راهنمایی ارزشمند برای شما مراجعین محترم در تبریز هستند.

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

از نقشه زیر در گوگل مپ بهترین مسیر جهت رسیدن به مطب ما را ببینید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟