بهترین دندانپزشک: مرحله retention یا نگهداری

هدف از مرحله ریتنشن ، تثبیت و نگهداری نتایج به دست آمده از درمان ارتودنسی است

اهمیت این مرحله از درمان، بیشتر از خود درمان ارتودنسی است، زیرا تمامی آن چه در درمان ارتودنسی حاصل می شود، توسط مرحله ریتنشن تثبیت و حفظ می‌گردد و بدون این مرحله، بسیاری از نتایج به دست آمده از دست خواهد رفت. با رعایت دقیق این مرحله، هزینه ارتودنسی نیز کاهش پیدا می‌کند.

ریتینشن نگهدارنده

Retainer‌ یا نگهدارنده‌ها به دو صورت متحرک یا ثابت هستند که با توجه به نیاز شما، توسط متخصص ارتودنسی تجویز خواهند شد و مستلزم همکاری مراجعان در استفاده و نگهداری هستند.

نگه‌دارنده‌ی ثابت

اگر برای شما نگه‌دارنده‌ی ثابت تجویز شده است:

  1. در نگداری آن کوشا باشید و به هیچ عنوان در محلی که نگه‌دارنده‌ی ثابت دارید، چیزی گاز نگیرید.
  2. در صورتی که به هر دلیل نگهدارنده‌ی شما شکست، حتما در اسرع وقت کادر مطب را مطلع نمایید، به هیچ عنوان نگهداشتن ریتینر به صورت شکسته مجاز نیست چون دندان‌های شما را جابجا می‌کند.
retainer
نگه‌دارنده‌ی متحرک

اگر برای شما نگه‌دارنده‌ی متحرک تجویز شده است:

  1. کارکرد مفید نگه‌دارنده‌‎ی متحرک به شدت وابسته به همکاری شما است، پس طبق جدول زمان‌بندی داده شده، از آن استفاده نمایید.
  2. اگر به هر دلیلی پلاک را از دهانتان خارج کردید، آن را در ظرف مخصوص پلاک نگه‌داری کنید تا از گم‌شدن پلاک و تحمیل هزینه‌ی اضافی ممانعت کرده باشید.
  3. ، به علت حضور پلاک به عنوان جسم خارجی در حفره دهان، اختلال در تکلم طی چند روز اول استفاده از آن طبیعی است. این حس حداکثر تا 2 هفته رفع خواهد شد.
  4. در طول چند روز اول استفاده از پلاک متحرک، افزایش آب دهان اتفاق خواهد افتاد، این پدیده نیز طبیعی است پس از یک هفته از بین می‌رود.
  5. پلاک خود را به طور مرتب با مسواک و مایع دستشویی تمیز کنید. در زمان شست‌‍وشو، بسیار مراقب باشید تا آسیبی به پلاک خود نزنید.

کادر درمانی مرکز، در تمامی موارد مشاور و راهنمایی ارزشمند برای شما مراجعین محترم در تبریز هستند.

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

از نقشه زیر در گوگل مپ بهترین مسیر جهت رسیدن به مطب ما را ببینید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟