شش غذا برای داشتن دندان‌های سالم‌تر

محافظت دقیق از دندان‌ها فراتر از مسواک‌زدن و کشیدن نخ دندان است. عادت‌های روزمره‌ی مناسب و غذاهای متعددی وجود دارند که زیبایی لبخند شما را حفظ می‌کنند.

1. پنیر

خبر خوب برای کسانی که به پنیر علاقه دارند این است که پنیر یکی از غذاهای بسیار خوب برای دندان است. زیرا به دندان‌های شما کمک می‌کند تا در مقابل فرسایش ناشی از اسید مقاومت بیش‌تری داشته باشند.

هفت غذا برای داشتن دندان‌های سالم‌تر
پنیر

2. ماهی

برای محافظت از دندان‌ها و لثه‌ها، باید مقدار کافی کلسیم مصرف کنید. اما اگر بدن شما به اندازه‌ی کافی ویتامین D نداشته باشد، قابلیت جذب کلسیم را نخواهید داشت.

3. آب

5%/99 آب از بزاق دهان شما از آب تشکیل شده است. کاهش آب بدن می‌تواند بزاق شما را غلیظ‌تر می‌کند که باعث آسیب رساندن به دهان می‌شود. داشتن میزان مناسبی از آب در داخل بزاق برای هضم غذا ، خنثی کردن اثر باکتری‌های اسیدی و پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند. اگرچه خوردن آب نمی‌تواند جای مسواک‌زدن و نخ دندان را بگیرد، اما می‌تواند با شست‌وشو باعث کاهش جرم‌های دهان و باقی‌مانده‌ی ذرات غذا شود.

هفت غذا برای داشتن دندان‌های سالم‌تر
میوه‌ها

4. میوه و سبزی

آیا نسبت به مسواک زدن تنبل و بی‌میل هستید؟ در این صورت باید مصرف میوه‌ها و سبزی‌های دارای فیبر بالا را افزایش دهید. میزان فیبر زیاد این غذاها باعث برداشتن ذرات درشت غذا می‌شود و به دلیل نیاز به جویدن بیش‌تر، ترشح بزاق را تحریک می‌کند.

5. چای سبز و سیاه

پلی‌فنول‌ها، که در چاه سیاه و سبز یافت می‌شوند، با باکتری‌هایی که باعث ایجاد جرم می‌شوند واکنش نشان می‌دهند و آن‌ها را از بین می‌برند.

6. شکلات

بله اشتباه نکرده‌اید! شکلات! مصرف شکلات زمانی که میزان کاکائوی آن بیش از 70% باشد و به صورت صحیح مصرف شود، برای دندان‌های شما مفید است. شکلات تلخ به دلیل داشتن ترکیب CBH موجب سخت‌تر شدن مینای و کاهش نفوذ پوسیدگی به دندان‌ها می‌شود، از غذاهای مناسب به شمار می‌رود.

هفت غذا برای داشتن دندان‌های سالم‌تر
شکلات

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟