براکت‌ها چگونه کار می‌کنند؟

براکت‌ها یک اختراع شگفت‌انگیز هستند. آن‌ها دندان‌ها را به صورت تدریجی و ایمن حرکت می‌دهند. براکت‌ها به افراد دارای دندان‌های کج یا فاصله‌دار امکان این را می‌دهند که لبخندی زیباتر و سلامتی بیش‌تری داشته باشند.  اگر می‌خواهید درمان ارتودنسی را روی خود یا کودک خود آغاز کنید، شاید کنجکاو باشید که نحوه‌ی عمل براکت‌های ارتودنسی چگونه است. همچنین اگر می‌خواهید بهترین زمان برای شروع درمان ارتودنسی کودکان را بدانید، به مقاله‌ی بهترین زمان برای شروع درمان ارتودنسی مراجعه کنید.

براکت‌ها
نحوه‌ی کار براکت‌ها

سیم ارتودنسی روی براکت‌ها نصب می‌شود و این کار باعث ایجاد فشار روی دندان‌ها می‌شود. ابتدا پزشک تصمیم می‌گیرد که هر دندان تا چه اندازه‌ای باید حرکت کند تا در بهترین مکان ممکن قرار بگیرد. بر اساس این محاسبات، تصمیم به چگونگی نصب براکت‌ها روی دندان‌ها گرفته می‌شود. برای مثال، اگر تعدادی از دندان‌های شما کج است، نحوه‌ی نصب براکت‌ها روی آن‌ دندان‌ها کاملا متفاوت با دندان‌هایی که باید چرخش داشته باشند خواهد بود.

براکت‌ها
نحوه‌ی کار براکت‌ها

سپس پزشک براکت‌ها را روی دندان‌های شما نصب کرده و سیم ارتودنسی را روی آن می‌بندد. این سیم احتمالا متقارن با تمام فضای دهان نباشد. خم‌هایی روی سیم ارتودنسی ایجاد می‌شود تا انواع مختلفی از نیروها روی دندان‌ها اعمال شود. برای مثال، ایجاد خم اندکی در سیم می‌تواند به حرکت دندانی که فاصله‌ی زیادی از دندان‌های دیگر دارد کمک کند. همچنین خم برای چرخاندن دندان‌ها نیز استفاده می‌شود.

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟