بهترین متخصص ارتودنسی، ارتودنسی متحرک ، ارتودنتیست

ارتودنسی با استفاده از پلاک‌ متحرک، یک روش درمانی نوین ارتودنسی است که در صورت استفاده‌ی صحیح نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. پلاک‌های ارتودنسی متحرک نوعی ابزار درمانی هستند که بسته به شرایط بالینی، نوع و شدت درمان مورد نیاز، با مشورت پزشک به مراجعان پیشنهاد می‌شوند. این درمان برای کسانی که مایل به دیده شدن ابزارهای درمانی خود نیستند، مناسب است. همچنین به دلیل آسانی برداشتن و جای‌گذاری این پلاک‌ها توسط بیمار، رعایت بهداشت دهان و دندان نیز در این روش آسان‌تر است.

این روش به دلیل تفاوت با روش‌های متداول ارتودنسی (براکت‌های فلزی سنتی) نیاز به توجه‌ خاص و ویژه دارد. رعایت موارد ذکرشده منجر به کاهش طول درمان، آسان‌تر شدن روند درمانی، کاهش هزینه‌ها و نتایج بهتری می‌شود. در این مقاله، موارد مهم و اساسی مرتبط با پلاک‌های متحرک اورتودنسی ارائه می‌شوند.

درد

در روز های ابتدایی استفاده از پلاک متحرک احساس فشار و درد به علت شروع حرکت دندان ها وجود خواهد داشت که در صورت نیاز استفاده از استامینوفن و یا ژلوفن بسیارکمک کننده خواهد بود.

تکلم

طی چند روز اول به علت حضور پلاک به عنوان جسم خارجی در حفره دهان اختلال در تکلم طبیعی است که در طول 2 هفته اول رفع خواهد شد.

افزایش آب دهان

طی چند روز اول افزایش آب دهان اتفاق خواهد افتاد، این پدیده طبیعی بوده و در هفته اول از بین خواهد رفت.

زمان استفاده از پلاک

فقط در موقع غذا خوردن مجاز به خارج کردن پلاک از دهان خود می باشید، توجه داشته باشید که در صورت خارج کردن مکرر پلاک به علت قطع و وصل شدن مکرر نیروی وارد بر دندان ها، تجربه درد و ناراحتی در استفاده از پلاک بیشتر خواهد شد، همچنین نتایج درمانی مورد نظر دکتر ارتودنسی حاصل نخواهد شد.

ظرف مخصوص پلاک

به هر دلیلی پلاک را از دهانتان خارج کردید، آن را در ظرف مخصوص پلاک نگهداری کنید تا از گم شدن پلاک و تحمیل هزینه اضافی ممانعت کرده باشید.

پیچ در پلاک

شب موقع خواب طبق برنامه اعلام شده از مرکز درمان تخصصی ارتودنسی پیچ را در جهت فلش موجود در پلاک باز کرده و پلاک را به مدت چند دقیقه با فشار در دهان خود نگه داشته و بخوابید.

زمان درمان

زمان درمان در ارتودنسی متحرک بستگی به همکاری بیمار، سن و شرایط رشدی بیمار، پاسخ فیزیولوژیک بیمار به درمان، نوع درمان و روش انتخابی جهت پیشبرد درمان دارد، لذا زمان درمان تقریبی پیش بینی می شود .

بهداشت در ارتودنسی متحرک 

بهداشت دهان

رعایت بهداشت دهان در طی درمان از اهمیت فوق العاده برخوردار بوده و عدم رعایت آن باعث آسیب دندانها ، ایجاد پوسیدگی و بیماری لثه می گردد، لذا والدین می بایست براین امر نظارت کامل داشته باشند. در این دوره طول زمان مسواک زدن باید به میزان روزانه حداقل 10 دقیقه افزایش یابد.

بهداشت پلاک

پلاک خود را به طور مرتب با مسواک و مایع دستشویی تمیز کنید، بسیار مراقب باشید طی این روند آسیبی به پلاک خود نزنید.

نکته کلیدی در درمان متحرک

 نکته کلیدی در درمان، استفاده از پلاک به صورت مداوم می باشد، این امر علاوه بر اینکه باعث حصول نتایج مطلوب درمان می شود زمان درمان شما را نیز کاهش می دهد.

کادر درمانی مرکز، در تمامی موارد مشاور و راهنمایی ارزشمند برای شما مراجعین محترم در تبریز هستند.

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

از نقشه زیر در گوگل مپ بهترین مسیر جهت رسیدن به مطب ما را ببینید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟