مراقبت از براکت‌های ارتودنسی؛ چرا و چگونه؟

ابزارهای ارتودنسی می‌توانند منجر به ایجاد تشکیل بیش‌تر جرم‌های دندانی و گیرکردن غذا شوند. درنتیجه، تمیز نگه داشتن دندان‌ها و مراقبت از آن‌ها در طول درمان ارتودنسی بسیار حائز اهمیت است.

حفظ بهداشت دهان و دندان در زمان درمان با براکت‌های ثابت، تفاوت چندانی با حالت عادی ندارد اما ممکن است زمان بیش‌تری را به خود اختصاص دهد. برای حفظ بهداشت دهانی، کودک شما باید دو بار در روز دندان‌های خود را مسواک بزند، مصرف غذا و نوشیدنی‌های قنددار را متوقف کند، و به صورت منظم توسط پزشک خود ویزیت شود. استفاده از براکت‌ها می‌تواند به دلیل سخت‌تر شدن شرایط مسواک‌زدن، باعث کاهش کلسیم دندان‌ها به خصوص در زیر و اطراف براکت‌ها شود.

مراقبت از براکت‌ها
مسواک بین‌دندانی

دلیل عمده‌ی کاهش کلسیم در دندان‌ها، تجمع جرم (لایه‌ای چسبنده و بی‌رنگ از باکتری‌ها) است که به صورت مرتب ایجاد می‌شود. یک مسواک بین دندانی می‌تواند به شما کمک کند تا دندان‌ها و اطراف براکت‌ها را تمیز کنید و از سلامت دندان‌های خود مراقبت نمایید. انتخاب مسواک مناسب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین پیشنهاد می‌شود از دهانشویه‌ی بدون الکل نیز استفاده شود.

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟