متخصص ارتودنسی: تیزی براکت ها، زخم در ارتودنسی

به طور معمول در هفته های ابتدایی آغاز درمان احساس تیزی وسایل ارتودنسی وجود دارد که در بعضی موارد ممکن است باعث ایجاد زخم در محیط  دهان شود

  1. این احساس موقت بوده و مربوط به هفته های اول درمان است، به زودی بافت مخاط دهان با این وسایل آداپته شده و این مورد بر طرف می شود.
  2. برای اینکه به درستی تشخیص دهید که کدام محل وسایل باعث ایجاد زخم شده به آرامی لب خود را با انگشت کنار بکشید، دقت کنید که لب خود را جمع نکنید چون این امر باعث تشخیص اشتباه محل خواهد شد، دقت کنید زخم با کدام قسمت وسایل در تماس است این همان قسمتی است که شما باید آن را بپوشانید.
  3. برای پوشاندن تیزی وسایل می توانید از موم اورتودنسی، آدامس، پنبه یا هر ماده ی دیگری که دکتر ارتودنسی تایید می کند، استفاده کنید به این صورت که مقدار بسیار کمی از ماده مورد نظر را از قسمت زیرین براکت با دقت و آرام آرام روی براکت قرار داده و بر آن منطبق کنید.
  4. این کار را به ویژه شب ها و قبل از خواب انجام دهید چون در این بازه زمانی به علت تحرک کمتر عضلات شما این مواد خیلی بیشتر در محل مورد نظر باقی می مانند.
موم ارتودنسی
موم ارتودنسی

کادر درمانی مرکز، در تمامی موارد مشاور و راهنمایی ارزشمند برای شما مراجعین محترم در تبریز هستند.

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

از نقشه زیر در گوگل مپ بهترین مسیر جهت رسیدن به مطب ما را ببینید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟