سرماخوردگی ، ارتودنسی و سه نکته‌ی درمانی

در فصل پاییز و زمستان که احتمال سرماخوردگی بالا می‌رود، دندان‌ها و براکت‌ها آخرین چیزی است که به آن‌ها فکر می‌کنید. اما نکاتی وجود دارند که با رعایت آن‌ها در زمان سرماخوردگی، می‌توانید از سلامت دهانی و عملکرد صحیح درمان ارتودنسی خود مطمئن باشید. پوسیدگی دندانی و بیماری‌های لثه خطرات زیادی برای درمان ارتودنسی دارند. از این رو، رعایت نکات زیر در طی زمان ارتودنسی اهمیت بالایی دارد.

با مصرف آب از خشک شدن دهان خود جلوگیری کنید

خشک شدن دهان خطر پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد. بسیاری از سرماخوردگی‌ها با گرفتگی بینی همراه هستند و در نتیجه، ما با دهان خود تنفس می‌کنیم. این کار همراه با کاهش تولید بزاق در زمان خواب، ایمنی دهان را در برابر باکتری‌ها تهدید می‌کند.

سرماخوردگی و ارتودنسی
سرماخوردگی و گرفتگی بینی

مواد مضر را از دندان‌های خود دور سازید

آیا در تمام طول روز در حال مکیدن آب‌نبات‌های درمانی هستید؟ بسیاری از این آب‌نبات‌ها که برای جلوگیری از سرفه‌کردن تجویز می‌شوند، مقدار قند بسیار زیادی دارند. در صورت امکان از قرص‌های مکیدنی بدون قند استفاده کنید. همچنین به هیچ عنوان این قرص‌های بسیار سفت را گاز نزنید. شربت‌های رفع سرفه نیز قند زیادی دارند. اگر از این شربت‌ها استفاده می‌کند، قبل از خوابیدن دهان و دندان‌های خود را بشویید. اسید معده تاثیر بسیار شدیدی روی دندان‌ها دارد. اگر دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شوید، دهان خود را مرتبا بشویید.

سرماخوردگی و ارتودنسی
آبنبات سرماخوردگی بدون قند

مسواک‌زدن و استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید

می‌دانیم که مسواک‌زدن و استفاده از نخ دندان در زمان سرماخوردگی به دلیل احساس خستگی مداوم ناشی از بیماری، سخت‌تر است. اما مراقب باشید که عادت مسواک زدن منظم را فراموش نکنید. بهداشت دهانی شما در زمان ارتودنسی اهمیت بسیاربالایی دارد.

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟