لبخند واقعی، لبخند مصنوعی

تفاوت زیادی بین یک لبخند واقعی و یک لبخند مصنوعی وجود دارد. اگرچه یک لبخند مودبانه می‌تواند بعضی از شرایط اجتماعی را بهبود دهد، اما یک لبخند واقعی، صادقانه و از ته دل می‌تواند حال تمام روز شما را تغییر دهد.

“لبخند دوشن” چیست؟

واژه‌ی لبخند دوشن در قرن 17 میلادی بر اساس تحقیقات پژوهش‌گر فرانسوی دوشن دی بولون ابداع شد. او بر این باور بود که کلید یک لبخند واقعی (یک بیان اصیل از شادی) در چشم‌ها متبلور می‌شود. شکل‌گیری عضله‌های اطراف دهان به شکل لبخند آسان است اما عضله‌های اطراف چشم تنها در زمان شادی واقعی تغییر شکل می‌یابند.

لبخند واقعی و مصنوعی
لبخند دوشن

چطور می‌توان لبخندی واقعی داشت؟

علی‌رغم مطالعات گستره‌ی دوشن، پژوهش‌های جدید پیشنهاد می‌کنند که هر کسی می‌تواند لبخند واقعی را شبیه‌سازی و تقلید کند.

کلید شناسایی لبخند واقعی تقلید است

لبخند مسری است! وقتی که ما لبخندی می‌بینیم، ناخودآگاه ما سعی در بازتاب آن دارد. در نتیجه وقتی ما لبخندی را تقلید می‌کنیم، می‌توانیم احساس کنیم که این لبخند واقعی است یا ساختگی. در یک مطالعه‌ی علمی در سال 2013 افراد مورد آزمایش یک مداد را در دهان خود نگه داشتند و هم‌زمان به تماشای تصاویری از لبخند افراد دیگر پرداختند. مدادی که افراد در دهان داشتن، از بازتاب بیان احساسات آن‌ها در هنگام تماشای تصاویر جلوگیری می‌کرد و توانایی درک و ایجاد تمایز میان لبخندهای واقعی و مصنوعی را از آن‌ها می‌گرفت!

سلامت و اعتماد به نفس را به لبخند خود بازگردانید!

لبخند قدرتمند است. حتی لبخندهای واقعی قدرت بیش‌تری دارند. اگر نسبت به لبخند خود اعتماد به نفس داشت باشید، این کار می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. با درمان ارتودنسی لبخند خود را زیبا و سلامت نگه دارید.

نمونه‌هایی از لبخند واقعی و لبخند مصنوعی ( لبخند فیک )

در ادامه نمونه‌هایی از لبخندهای واقعی و مصنوعی اوباما و ترامپ آورده شده است. آیا می‌توانید حدس بزنید کدام یک واقعی و کدام یک مصنوعی است؟

لبخند واقعی و مصنوعی
لبخند واقعی و مصنوعی

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟