روز عروسی و پنج نکته‌ی ارتودنسی

روز عروسی شما یکی از روز‌های بسیار مهم و خاص کل زندگیتان است، پس به تبع آن، می‌خواهید که بدون نقص دیده شوید؛ درست است؟ نه تنها این مسئله به خاطر همسرتان برای شما حائز اهمیت است، بلکه حتی در عکس‌های حرفه عروسی نیز باید بدرخشید چرا که این عکس‌ها تا سالیان سال یادگار آن روز به خصوص برای شما خواهند بود.

اگر نگران لبخند زیبایتان هستید، اما تا به امروز کاری برای این مسئله انجام نداده‌اید، یا شاید تا به امروز که این مقاله را می‌خوانید به این مسئله فکر نمی‌کردید و اکنون به فکر ارتودنسی افتاده‌اید، با درمان ارتودنسی، لبخند زیبایی را که همیشه آرزویش را داشته‌اید، به دست خواهید آورد. اما شاید کمی مشکل محدودیت زمانی داشته باشید که باهم به این موضوع می‌پردازیم:

درمان ارتودنسی زمان بر است

متاسفانه راه سریع‌تری برای رسیدن به سلامتی و زیبایی و مرتب‌کردن دندان‌هایتان وجود ندارد، پس باید درباره‌ی انتظاراتتان واقع‌بین باشید. اگر دوران نامزدی طولانی مدتی داشته باشید، دوره‌ی درمانی ارتودنسی شما مشکل‌آفرین نخواهد بود، اما اگر بعد از یک سال یا کمتر از نامزدی می‌خواهید ازدواج کنید، برای آن روز خاص محدودیت زمانی خواهید داشت.

عروسی و ارتودنسی

درمان اینویزالاین

دوره‌ی درمانی اغلب روش‌های ارتودنسی در حدود دو تا سه سال است، این در حالی است که به صورت معمول درمان با براکت‌های اینویزالاین یا شفاف حدود 9 تا 12 ماه طول می‌کشد. به علاوه، یکی دیگر از مزیت‌های این براکت‌ها، رنگ شفاف و نامرئی آن است. این براکت‌های از پلاستیک شفاف درست شده‌اند و به راحتی قابل برداشتن و استفاده‌ی مجدد هستند. بنابراین، اگر دوره‌ی درمان ارتودنسی شما تمام نشده است، کسی متوجه براکت‌های داخل دهانتان نخواهد شد. حتی می‌توانید با ارتودنتیست خود صحبت کنید که اگر امکان درآوردن براکت برای چند ساعت جشن عروسی و عکس‌هایتان باشد، او در این باره شما را راهنمایی کند.

براکت‌های فلزی به راحتی قابل برداشتن نیستند

فکر نکنید اگر براکت فلزی یا سرامیکی دارید، ارتودنتیست شما به راحتی می‌تواند برای روز عروسی آن را بردارد. فاکتورهای زیادی برای انجام این کار وجود دارد. ارتودونتیست به وضعیت شخصی شما نگاه خواهد کرد که ببیند آیا این کار از نظر پزشکی و هزینه مناسب حال شما هست یا نه. اگر وضعیت کلینیکی شما مساعد باشد، متخصص ارتودنسی با مشورت با شما براکت‌ها را برای روز جشن بیرون می‌آورد و پس از روز عروسی، آن‌ها را دوباره بر روی دندان‌هایتان جایگذاری می‌کند.

عروسی و ارتودنسی

راهکارهای سریع

راه‌هایی برای دسترسی سریع به درمان نیز وجود دارند. وسیله‌ای به نام  AcceleDent وجود دارد که می‌توانید در خانه از آن برای تحریک بازسازی استخوان مورد نیاز جهت تراز درست دندان‌های خود استفاده کنید. فناوری استفاده شده در دستگاه، باعث می‌شود فشار ملایم و مداوم روی دندان‌ها اعمال شود. این فشار باعث می‌شود جابه‌جایی دندان‌ها سریع‌تر اتفاق بیفتد. اکثر بیماران بعد از فقط 20 دقیقه استفاده در روز، نتایج مفید آن را مشاهده می‌کنند. با این دستگاه می‌توانید طول درمان خود را به صورت تقریبی نصف کنید. اما فراموش نکنید که این روش‌، باید با مجوز پزشک متخصص ارتودنسی و تحت نظر او استفاده شود.

از عکاس خود کمک بخواهید!

برای این کار قبل از بستن قرارداد با عکاس، در مورد توانمندی‌های ابزاری و برنامه‌های ادیتی که در آن تبحر دارند، بپرسید. جشن روز عروسی یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های زندگی شما است پس آن را دست کم نگیرید!

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟