درمان دندانپزشکی برای کودکان اوتیسمی

بسیاری از افراد از دندانپزشک می‌ترسند و به خاطر همین برای مراجعه به دندانپزشک امروز و فردا می‌کنند. ترس اوتیسمی‌ها از دندانپزشک به مراتب بیشتر است. والدین کودکان اوتیسمی نباید در درمان ‌دندان‌های کودکانشان سهل انگاری کنند. می‌دانیم که سلامت دندان‌ها روی کیفیت زندگی کودکانمان تاثیر زیادی دارد.

صداهای دستگاه‌های دندان‌پزشکی، آمپول و نور زیاد روی صورت، باعث افزایش ترس می‌شود. متاسفانه وقتی کودک اوتیسمی در اولین جلسه دندان‌پزشکی درد را تجربه کند، قانع کردن او برای جلسه دوم سخت‌تر از قانع کردن کودکان دیگر است. به خاطر همین دندان‌پزشکان و والدین باید بیشتر به شرایط این مراجعان توجه کنند.

درمان دندانپزشکی برای کودکان اوتیسم
درمان دندانپزشکی برای کودکان اوتیسمی

والدین کودکان اوتیسمی باید قبل از اولین جلسه درمان، شرایط کودکشان را به دندان‌پزشک کاملا توضیح دهند و دکتر باید مدت زمان درمان و نوع معالجه را برای والدین تشریح کند تا والدین بتوانند کودکشان را برای درمان آماده کنند. والدین برای این کار می‌توانند در خانه با کودکشان بازی‌های مرتبط با دندان انجام دهند و با کودکشان تمرین باز کردن دهان انجام دهند و می‌توانند در خصوص مراجعه به دندان‌پزشک از مشاوران و روان‌پزشکان کمک بگیرند.

وقت ویزیت کودکان اوتیسمی باید قبل از همه بیماران باشد تا حدالامکان کودک زمان کمتری در مطب باشد. ایجاد رابطه دوستی بین دکتر و کودک تاثیری زیادی در روند درمان می‌گذارد. حین درمان بهتر است دکتر کودک را سرگرم کند.

والدین کودکان اوتیسمی به خاطر شرایط سخت کودکانشان باید بیشتر به سلامت دندان‌های کودکشان رسیدگی کنند تا دندان‌های آن‌ها پوسیده نشود و نیازی به مراجعه پی‌در‌پی به دندان‌پزشک نباشد.

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟