از دندانپزشکی و ارتودنسی می‌ترسید؟

دلیل ترس از دندانپزشک و دندانپزشکی

چه چیزی باعث ترس از ویزیت دندانپزشک و متخصص ارتودنسی می‌شود؟ چرا یونیت دندانپزشکی و ابزارهای ارتودنسی باعث اضطراب برخی افراد می‌شوند؟

به احتمال زیاد، دلیل این اضطراب از دندانپزشکی، ناشی از تجارب منفی قبلی از درمان‌های مربوط به دهان و دندان است. تعدادی از افراد نیز به دلیل احساس از دست دادن کنترل زمانی که دندانپزشک کار درمان آن‌ها را انجام می‌دهد، مضطرب می‌شوند. اما همه می‌دانیم که بهداشت دهان و دندان ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با بهداشت عمومی، زیبایی و کیفیت زندگی ما دارد. به همین خاطر، مراجعه به دندانپزشک امری ضروری است که باید حداقل دو بار در سال برای کنترل وضعیت دندان‌ها انجام شود. با این حساب، چه کاری از دست ما و شما برمی‌آید؟

ترس از دندانپزشک
ترس از دندانپزشک و دندانپزشکی، معمولا به تجربه‌های بد قبلی مرتبط است

مقابله با ترس از دندانپزشکی

بهترین راه برای مقابله با هر ترسی، مواجهه با عوامل واقعی آن و صحبت‌کردن با پزشک در مورد احساس ترس است. پزشک و ارتودنتیست متخصص و باتجربه، در مورد شایعات و ترس‌های بی‌مورد با شما صحبت می‌کند. تفکری که به صورت گسترده در بین عموم وجود دارد، دردناک بودن درمان ارتودنسی است. افراد زیادی فکر می‌کنند هر کسی که ارتودنسی می‌کند، درد زیادی را تحمل می‌کند. اگر شما هم از درد درمان ارتودنسی ترس دارید، باید بدانید که تنها نیستید و 75% از افرادی که برای درمان ارتودنسی مراجعه می‌کنند، چنین تصویر و پیش‌زمینه‌ای از درمان ارتودنسی دارند. اما توجه داشته باشید که شایعه‌ی درد شدید در درمان ارتودنسی صحت ندارد و روش‌های زیادی برای جلوگیری و مقابله با درد احتمالی ارتودنسی وجود دارد.

ترس از دندانپزشک
ترس خود را با ارتودنتیست در میان بگذارید

ارتودنسی در تبریز

اگر به دنبال درمان ارتودنسی و زیبایی لبخند در تبریز هستید، می‌توانید مطمئن باشید که ما در مطب ارتودنسی دکتر شرقی، تجربه‌ای بی‌نظیر به شما هدیه خواهیم داد. ما از ترس احتمالی شما از ارتودنسی آگاه هستیم و تلاش می‌کنیم که با آگاه‌سازی شما از روند درمان ارتودنسی و همچنین ارائه‌ی راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد درد در طول درمان، لبخند و چهره‌ای زیباتر به شما تقدیم کنیم. ما به شما کمک می‌کنیم دندان‌هایتان را صاف و منظم کنید و لبخند زیباتری داشته باشید.