کشیدن دندان در ارتودنسی

ساخت یک لبخند زیبا با ارتودنسی ممکن است نیازمند کشیدن یک یا چند دندان باشد. اما چرا بعضی اوقات درمان ارتودنسی نیازمند کشیدن دندان است؟ با ما همراه باشید!

چه زمانی کشیدن دندان برای ارتودنسی ضروری است؟

زمانی که دندان‌های شما خیلی به هم فشرده باشند، صاف کردن دندان‌های کج ممکن نیست و برای داشتن لبخندی زیباتر و دندان‌های سالم‌تر، باید دندان‌های خاصی کشیده شود تا فضا برای حرکت دندان‌های دیگر به محل صحیح خود به وجود بیاید

کشیدن دندان
در صورت فشردگی بیش از حد دندان‌ها به هم ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد

برای تصحیح اوربایت (پوشش دندان‌های فک پایین توسط دندان‌های فک بالا) یا آندربایت (پوشش دندان‌های فک بالا توسط دندان‌های فک پایین) ممکن است نیاز به حذف دندان‌ها داشته باشید. در مواردی، درمان ارتودنسی می‌تواند جایگزین روش جراحی فک برای تصحیح زیبایی و سلامت دندان‌ها باشد.

کشیدن دندان
اوربایت یا پوشش دندان‌های فک پایین توسط دندان‌های فک بالا
کشیدن دندان
آندربایت یا پوشش دندان‌های فک بالا توسط دندان‌های فک پایین

بیرون‌زدگی بیش از حد لب. اگر دندان‌های یک فک به سمت بیرون کج باشند، باعث بیرون‌زدگی بیش از حد لب می‌شوند. در این حالت، کشیدن دندان می‌تواند کمک کند تا دندان‌ها به جای اصلی خود برگشته و لب‌ها به شکل زیباتری دیده شوند.

آیا سن فرد در کشیدن دندان موثر است؟

معمولا در درمان ارتودنسی کودکان، دندانی کشیده نمی‌شود. زیرا کودکان و نوجوانان در حال رشد هستند و حذف دندان می‌تواند در طی زمان ظاهر آن‌ها را تغییر دهد. همچنین به دلیل در حال رشد بودن این دسته‌ی سنی، روش‌های جایگزین دیگری برای درمان آن‌ها بدون کشیدن دندان وجود دارد.

چه کسی دندان شما را می‌کشد؟

اگرچه کشیدن دندان معمولا توسط تمام دندانپزشکان امکان‌پذیر است، ولی بهتر است این کار توسط دندانپزشک جراح و تحت نظر متخصص ارتودنسی انجام شود. در این مورد می‌توانید با ارتودنتیست خود مشورت کنید.

قبل و بعد از کشیدن دندان چه کارهایی لازم است انجام شود؟

دندان‌هایی که دارای دو ریشه هستند نسبتا آسان‌تر از دندان‌های دارای ریشه‌های بیشتر مانند دندان‌های عقل کشیده می‌شوند. پزشک با استفاده از دارو‌های بی‌حسی و تجویز مسکن، درد را به کم‌ترین مقدار کاهش می‌دهد. ممکن است کار دندان‌ شما حتی 20 دقیقه هم طول نکشید. پس از کشیدن دندان، تا مدتی از مصرف غذاها سخت خودداری کرده و غذاهای نرم استفاده کنید. همچنین، در روزهای اول، از مصرف نوشیدنی‌ها با نی خودداری کنید.

امیدواریم که این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد. اگر سوال دیگری درباره‌ی کشیدن دندان دارید یا از کشیدن دندان خود مطمئن نیستید، از ما بپرسید!

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟