ارتودنسی در دوران کرونا

ویروس کرونا بیماری حاد تنفسی است که سیستم تنفسی و ریه‌های فرد را دچار مشکل می‌کند و به علت سرعت انتشار بسیار بالا در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی، انتشار و ابتلا به این ویروس به شدت افزایش می‌یابد. این بیماری ناشناخته و خطرناک از طریق سیستم تنفسی و بزاق دهان فرد مبتلا یا ناقل می‌تواند به سرعت پخش شود. از آنجایی که ائروسل و spatter که ما در زبان عامیانه به آن آب دهان و بزاق می‌گوییم و از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های دندانپزشکان به حساب می‌آید، می‌تواند مهم‌ترین و بزرگترین راه انتقال این بیماری به پزشکان و مراجعه کنندگان باشد.

آیا می‌توان در دوران کرونا ارتودنسی کرد؟

به علت اینکه چشم، دهان و بینی از راه‌های اصلی انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شوند نزدیک بودن بیش از اندازه‌ی دندانپزشک و بیمار می‌تواند احتمال ابتلای افراد به این بیماری را بالا ببرد و این ویروس خطرناک را پخش کند. در مطب دکتر شرقی به علت رعایت اقدامات بهداشتی و پیشگرانه مراجعه کنندگان می‌توانند با خیال راحت برای انجام ارتودنسی و یا سایر اقدامات دندانپزشکی خود البته با رعایت بهداشت و عمل به توصیه‌های پرسنل مطب، مراجعه کنند.

در دوران قرنطینه نیز مطب‌های دندانپزشکی به علت نیاز بیماران با رعایت تمام موارد پیشگیرانه در مقابل بیماری کرونا می‌توانند به کار خود ادامه دهند که مطب دکتر شرقی نیز از این قاعده مستثنا نبوده و با انجام اقداماتی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

روش‌های پیشگیری از بیماری کرونا در مطلب دکتر شرقی

رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب پرسنل مطب دکتر شرقی به این دلیل مورد اهمیت است که در وهله‌ی اول سلامتی کادر و پزشک در اولویت است چرا که کوچکترین کم کاری می‌تواند قبل از بیمار، خود پزشک و پرسنل را درگیر کند و در صورت ناقل بودن و عدم اطلاع، جان بیماران نیز در خطر باشد از این رو رعایت موارد بهداشتی برای پرسنل و پزشکان این مطب اهمیت بسیار دارد.

پرسنل مطب دکتر شرقی برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با استفاده از سیستم نوبت دهی تک نفره بدون همراه برای حفظ جان بیماران و خود استفاده می‌کنند. در این حالت بیماران به نوبت و با رعایت فاصله‌ی زمانی وارد مطب شده، اقدامات خود را انجام داده و از آن خارج می شوند و سپس تمام محیط ضد عفونی و استریل شده و نفر بعدی وارد خواهد شد.

ارتودنسی و کرونا

عمل به اقدامات بهداشتی توسط پرسنل مطب دکتر شرقی

کادر مطب دکتر شرقی همواره در رعایت بهداشت مطب کوشا بوده‌اند و حتی در دوارن قبل از کرونا نیز این موارد به صورت کامل رعایت می‌شد، که صد البته با وجود کرونا اقدامات پیشگیرانه با حساسیت و دقت بیشتری نسبت به قبل ادامه دارد. رعایت تمام موارد بالا توانسته این مطب را به مکانی امن برای مراجعه کنندگان تبدیل کند.

کادر مطب دندانپزشکی دکتر شرقی در همین راستا به طور مرتب با استفاده از امکانات و وسایل ضد عفونی کننده، ماسک، دستکش، ست استریل برای هر بیمار، الکل، ژل بهداشتی و مکانی برای شستشوی دست‌ها، توانسته‌اند اقدامات بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده و از شیوع این ویروس خطرناک جلوگیری کنند.

روش‌های عمومی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در مطب دکتر شرقی

پزشکان، کادر درمان و بیمارانی که وارد مطب‌ ارتودنسی دکتر شرقی می‌شوند باید از نظر بیماری کرونا مورد غربالگری قرار گیرند. از این رو پرسش نامه‌ای از طرف پرسنل مطب مبنی بر علائم بیماری در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد تا به آن پاسخ دهند و در صورت بروز هر گونه علائم بیماری از پذیرفتن آن‌ها خودداری خواهد شد.

پزشکان و پرسنل مطب ارتودنسی دکتر شرقی از ماسک‌ها و شیلد‌های مخصوص استفاده می‌کنند تا از پرتاب ترشح بزاق دهان به صورت افراد به طور کامل جلوگیری شود. از مراجعه کنندگان درخواست می‌شود تا در بدو ورود دست‌های خود را شسته و ضدعفونی کنند، علاوه بر این ماسک و مواد ضدعفونی نیز مرتباً توسط پزشک، کادر و بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد و در دسترس خواهد بود و از این بابت نباید نگرانی وجود داشته باشد.

ارتودنسی و کرونا

موارد ایمنی که در مطب ارتودنسی دکتر شرقی برای جلوگیری از بیماری کرونا انجام می‌گیرد:

  • عدم پذیرش افراد بیمار و مشکوک به بیماری
  • فاصله گذاری اجتماعی و نوبت دهی منظم
  • سیستم تهویه‌ی مناسب
  • استفاده از ست استریل برای هر بیمار
  • در دسترس بودن مواد ضدعفونی کننده مانند الکل، دستکش، ماسک و …
  • رعایت موارد بهداشتی توسط پرسنل این مطب
  • و…

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟