آیا ارتودنسی موجب پوسیدگی دندان میشود؟

تجهیزات ارتودنسی که روی دندان نصب میشود از جنس فلز استیل ضد زنگ است و موجب پوسیدگی دندان نمیشود، آنچه احتمال پوسیدگی دندان ها را در دوران ارتودنسی افزایش میدهد تجمع مواد غذایی ما بین براکت ها و دندان و عدم رعایت اصولی بهداشت دهان و دندان در دوران درمان میباشد. با صرف کمی زمان و دقت این موضوع کاملا قابل کنترل و پیشگیری است.

1_ قبل از ارتودنسی توسط بهترین متخصص ارتودنسی خوداطمینان حاصل کنید که تمام کرم خوردگی های دندان پر شده است، تمام درمان های کانال ریشه انجام شده، و قبل از استفاده از براکت، دندان های خود را به طور عمیق و بهداشتی تمیز کنید تا مطمئن شوید که خطر پوسیدگی دندان در شما به حداقل می رسد.

2_خرید یک مسواک بین دندانی، این وسیله می تواند بین دندان ها و دستگاه قرار گرفته بر روی دندان شما قرار گیرد و می تواند تقریبا به هر جایی که نخ دندان می رود، دسترسی پیدا کند و از این طریق ضمن خارج کردن باقیمانده مواد غذایی و تمیز کردن دندان از ابتلا به پوسیدگی دندان پیشگیری کند.

3_استفاده از دهانشویه: دهانشویه مایع است و می تواند به همه خلل و فرج ها رفته و بین براکت و سیم و دندان نیز حرکت کند. استفاده از دهانشویه به براکت ها و چسب (سیمان) مورد استفاده برای بستن آن و به دندان های شما آسیب نمی رساند.

کادر درمانی مرکز، در تمامی موارد مشاور و راهنمایی ارزشمند برای شما مراجعین محترم در تبریز هستند.

رای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

از نقشه زیر در گوگل مپ بهترین مسیر جهت رسیدن به مطب ما را ببینید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟