بهترین دندانپزشک: ارتودنسی، الاستیک ارتودنسی

زمان استفاده

زمان استفاده از الاستیک‌ها در ارتودنسی به صورت 24 ساعت در طول شبانه روز است. اگر الاستیک 20 ساعت استفاده شود و 4 ساعت استفاده نشود، نتیجه‌ای حاصل نخواهد داشت. علاوه بر این، این امر باعث افزایش طول دوره‌ی استفاده از الاستیک‌ها و افزایش هزینه ارتودنسی می شود که بسیار ناخوشایند است.

استفاده منقطع از الاستیک‌ها (در آوردن مکرر الاستیک‌ها) باعث قطع و وصل شدن نیروی وارده به دندان‌ها خواهد شد. که به علت جابه‌جایی و برگشت مکرر دندان‌ها، باعث افزایش ناراحتی و فشار حاصل از الاستیک‌ها می‌شود.

روزانه( در طی 24 ساعت) یک بار الاستیک خود را با یک الاستیک نو عوض کنید، این کار را

  1. زودتر از موقع انجام ندهید چون نیروی بیشتری به دندان های شما وارد می کند که مطلوب نیست، همچنین دیرتر از موقع انجام ندهید چون در اینصورت نتیجه نخواهید گرفت.
  2. در یک زمان مشخص این کار را انجام دهید مثلا شب موقع مسواک زدن یا صبح بعد از صبحانه یا …
  3. اگر قبل از موعد مشخص به هر دلیلی الاستیک خود را در آوردید دوباره همان را استفاده کنید.
  4. سایز الاستیک خود را از دکتر ارتودنسی خود بپرسید و به خاطر بسپارید

مسواک

فقط در موقع مسواک زدن مجاز هستید الاستیک اورتودنسی‌ را خارج کنید. نحوه‌ی انتخاب صحیح مسواک را می‌توانید از اینجا یاد بگیرید.

غذا

حتی در زمان غذا خوردن از الاستیک‌ها استفاده نمایید. این کاردر روند درمان بسیار کمک کننده است. حتی‌المقدور لقمه‌های غذایی بزرگ را به تکه‌های کوچک خرد کنید. در طول روند درمان حتما نکات راهنمایی و نگهداری براکت‌ها را رعایت کنید.

الاستیک
الاستیک ارتودنسی

کادر درمانی مرکز، در تمامی موارد مشاور و راهنمایی ارزشمند برای شما مراجعین محترم در تبریز هستند.

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.


از نقشه زیر در گوگل مپ بهترین مسیر جهت رسیدن به مطب ما را ببینید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟