تابستان ، بهترین زمان برای شروع ارتودنسی

بسیاری از نوجوانان، به خصوص آن‌هایی که در حال شروع درمان ارتودنسی هستند، بر این باروند که زمان ترجیحی برای شروع درمان وجود ندارد. اما، حقیقت این نیست و بهترین زمان برای شروع ارتودنسی تابستان است. چرا؟ در ادامه توضیح خواهیم داد!

تابستان

1.زمان تنظیم براکت‌ها

در ابتدای درمان ارتودنسی، بازه‌ای وجود دارد که در آن بدن خود را با براکت‌ها وفق می‌دهد. براکت‌ها در ابتدای نصب حرف‌زدن و غذاخوردن را سخت‌تر می‌کنند. شما باید بسیاری از کارهای مرتبط با تغذیه و پاکیزگی را از اول یاد بگیرید! تلاش برای یادگیری این مسائل در زمان مدرسه می‌توانند باعث ایجاد استرس شود. اما در طول تابستان، توانایی استراحت دادن به مراجعان برای کنارآمدن با براکت‌ها وجود دارد. همچنین در ابتدای درمان به دلیل سخت‌تر بودن غذاخوردن، مراجعان با مشکلاتی مواجه می‌شوند که نیاز به مراقبت و مشاوره با پزشک دارند. در تابستان زمان شما آزاد است که بدون نگرانی از مدرسه و درس‌ها، به این مسائل بپردازید. برای حل مشکلات مرتبط با ارتودنسی می‌توانید مقاله‌ی ارتودنسی ثابت: نگهداری و مشکلات مرتبط را نیز بخوانید.

تابستان

2.زمانی برای شکستن براکت‌ها!

طبق آمارها، بیش‌ترین صدمات وارده به براکت‌ها در آغاز روند درمان اتفاق می‌افتد که ناشی از عدم تطابق فرد با عادت‌های جدید تغذیه است. وقتی براکت‌ها می‌شکنند یا از دندان جدا می‌شوند، باید نزد پزشک رفته و آن‌ها را به حالت اول دربیاورید. طبیعتا زمان‌بندی این کار در تابستان که نوجوانان به مدرسه نمی‌روند، برای مراجعان آسان‌تر خواهد بود. اما در زمان مدرسه، ایجاد صدمات در براکت‌ها می‌تواند منجر به اتلاف وقت و از دست دادن کلاس‌های درس باشد.

تابستان

3.وظایف کم‌تر

اگر در تابستان مشغول به کاری نیستید، وظایف بسیار کم‌تری نسبت به زمان مدرسه خواهید داشت. در تابستان تکالیف مدرسه‌ای نداشته و نگران پروژه‌های خود نیستید. نصب براکت‌ها می‌تواند منجر به ایجاد استرس و احساسات ناخوشایند دیگر باشد. این امر به خصوص در روزهای اول نصب براکت‌ها شدیدتر است. نصب براکت‌ها در تابستان به این معنی است که تمام این احساسات را در خانه تجربه خواهید کرد. همین موضوع تحمل این مشکلات را برای شما آسان‌تر می‌کند.

4. زمان بهتری برای ملاقات با پزشک

در فصل تابستان، دغدغه‌های درسی و کاری به کم‌ترین مقدار خود در سال می‌رسد و از این رو زمان مناسبی برای ویزیت منظم پزشک خود خواهید داشت. همچنین اگر سن کودکانی که می‌خواهند تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرند پایین باشد، اطلاع منظم پزشک از وضعیت مراجع حیاتی است. علت آن را می‌توانید در مقاله‌ی رشد بیمار و لزوم اطلاع پزشک از وضعیت آن بخوانید

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟