متخصص ارتودنسی: ریتینر ارتودنسی و مراقبت از آن

یکی از معمول‌ترین ابزارهای ارتودنسی، ریتینر است. ریتینرها پس از اتمام درمان و برای تثبیت نتایج به‌دست آمده از درمان ارتودنسی در مرحله‌ی ریتنشن استفاده می‌شوند. اما آیا شما به درستی از ریتینرهای خود مراقبت می‌کنید؟ ممکن است ریتینرهای خود را گم کنید. اما مراقب باشید! ریتینرها ارزان نیستند و جایگزینی آن‌ها آسان نیست.

علاوه بر گم شدن ریتینرها، مشکلات دیگری نیز ممکن است در هنگام استفاده از آن‌ها برای شما پیش بیاید. برای همین، باید کارهایی را برای استفاده‌ی صحیح از ریتینرها انجام دهید تا این ابزارها کار خود را به درستی انجام دهند.

نکات مهم در استفاده از ریتینر

  • زمانی که دندان‌های خود را مسواک می‌زنید، ریتینرها را نیز به آرامی بشویید، البته نه با مسواک و نه با خمیر دندان، چون این کار باعث ایجاد خش و مات شدن ریتینر می شود. برای شستن ریتینر خود از مایع ظرفشویی یا صابون مایع استفاده کنید. مراقب باشید که با وارد کردن فشار، باعث کج شدن سیم‌های ریتینر نشوید.
مراقبت از ریتینر
مسواک زدن ریتینر ارتودنسی
  • زمانی که ریتینرها در داخل دهان شما هستند، با آن‌ها بازی نکنید! این عادت بد می‌تواند منجر به شکستن آن‌ها شود.
  • وقتی ریتینر را از روی دندان‌های خود برمی‌دارید، آن را در دستمال‌کاغذی نپیچید! ریتینرهای زیادی به این شکل گم شده‌اند. ممکن است فراموش کنید که آن‌ها را داخل دستمال‌کاغذی گذاشته‌اید و آن را در سطل آشغال بیندازید. همچنین، ریتینرها را در جیب‌های خود نیز قرار ندهید. این کار می‌تواند منجر به شکستن آن‌ها شود.
مراقبت از ریتینر
انواع ریتینرها

کادر درمانی مرکز، در تمامی موارد مشاور و راهنمایی ارزشمند برای شما مراجعین محترم در تبریز هستند.

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

از نقشه زیر در گوگل مپ بهترین مسیر جهت رسیدن به مطب ما را ببینید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟