ارتودنسی بزرگ‌سالان و هر آن چه باید درباره‌ی آن بدانید

اغلب بزرگ‌سالان که سن آن‌ها بین 30 تا 40 سال است، گمان می‌کنند که دیگر شانسی برای درمان ارتودنسی و صاف‌کردن دندان‌های خود ندارند. اما در واقعیت این پندار صحیح نیست. به خاطر داشته باشید که هیچ‌گاه برای داشتن یک لبخند زیبا که همیشه آرزوی آن را داشته‌اید، دیر نیست. اگرچه احتمالا اغلب دوستان شما در سنین 10 تا 12 سالگی درمان ارتودنسی را انجام داده‌اند، این مساله به این معنی نیست که نمی‌توانید در سنین بالاتر سلامت و زیبایی دندان‌های خود را حفظ کنید.

با گذشت سن، کیفیت زندگی اهمیت بالاتری پیدا می‌کند. شما باید از زندگی خود لذت ببرید، نه این که دائما اضطراب ناشی از شکل لبخند، شما را به خود مشغول کند.

بزرگسالان و ارتودنسی
ارتودنسی بزرگ‌سالان

اگرچه فک‌ها در سنین نوجوانی انعطاف‌پذیری بالاتری دارند، با فشار صحیح، می‌توانید دندان‌های خود را در هر سنی صاف کنید. اگر دندان‌های شما انحراف جزئی یا کلی داشته باشد، ارتودنسی اینویزالاین یا براکت‌های متداول، هنوز درمان مناسبی برای شما به شمار می‌روند.

شرایط ارتودنسی بزرگ‌سالان

مهم‌ترین مساله، بهداشت دهانی شما است. اگر تعدادی از دندان‌های خود را کشیده‌اید یا بیماری لثه دارید یا دندان‌های شما خیلی ضعیف هستند، باید قبل از شروع درمان ارتودنسی، این مشکلات را توسط پزشک خود مورد بررسی قرار دهید.

اگر به عنوان بزرگ‌سال شروع به تحقیق در مورد پزشک متخصص ارتودنسی می‌کنید، مطمئن باشید که خدمات ارتودنسی، شرایط، تجربه و تخصص آن‌ها را نیز قبل از تصمیم‌گیری نهایی بررسی کنید. از پزشک مورد نظر خود بپرسید که چه نوع درمانی را برای شما تجویز می‌کند. اگر به ارتودنسی شفاف بیش‌تر از ارتودنسی با براکت‌های فلزی علاقه دارید، به دنبال متخصصی باشید که در این نوع درمان تجربه و تخصص داشته باشد.

بزرگسالان و ارتودنسی
ارتودنسی بزرگ‌سالان

برای آشنایی بیش‌تر با روند درمان ارتودنسی ویدئوی یک دقیقه ای روند درمان ارتودنسی و برای آشنایی با روند درمان بیماران مطب، فیلم یک دقیقه ای روند درمان مراجعان را مشاهده کنید. (با کلیک روی واژه های آبی رنگ امکان مشاهده ویدئو برای شما فراهم شده است)

برای اطلاع از هزینه ارتودنسی، مقاله هزینه ارتودنسی دندان در سال 99 را بخوانید
برای اطلاعات بیشتر در خصوص روش‌ها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. برای ارتباط با ما می‌توانید از سایت، اکانت اینستاگرام و کانال تلگرام اقدام کنید.

از نقشه زیر در google map بهترین مسیر جهت رسیدن به مطب ما را ببینید.

مقالات پربازدید

روند درمان ارتودنسی به چه شکل است؟